среда, 16 ноября 2011 г.

Списки литературы для 10 классов

СПИСОК
літератури для учнів 10-х класів на ІІ семестр
(академічний рівень)


2
Микола НЕКРАСОВ (1821 -1877). "О шостій вчора завернув.,."; «Роздуми біля парадного під'їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка». Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань народ­них», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
Учень (учениця):
розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху поета;
пояснює, чому М.Некрасова називають «співцем страждань народних»;
знаходить у його поезіях конкретні приклади вживання розмовної
інтонації, народної говірки;
знаходить елементи схожості поезії Миколи Некрасова і Тараса
Шевченка;
виразно читає («На смерть Шевченка» - напам'ять) і аналізує вірші
М.Некрасова
9
Волт ВІТМЕН (1819-1892) (Вірші за вибором учителя)
Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен - американський поет-новатор.
Зв язок його поезії з романтичними тради­ціями та трансценденталізмом. Збірка «Ли­стя трави», її провідні теми й мотиви. Звер­нення до вільного вірша (верлібру). «Пісня про себе» - програмовий твір поета.
Учень (учениця):
розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху поета;
пояснює, чому американця Волта Вітмена називають великим
 поетом-новатором;
пояснює, чому «Пісня про себе» вважається програмовим твором
поета (у ній яскраво втілені особливості стилю і світогляду Вітмена);
виразно читає і аналізує вірші В.Вітмена.
ТЛ Дає визначення поняття «верлібр».

Шарль БОДЛЕР ( 1821-1867)» Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»
Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер - французький поет другої полови­ни XIX ст., пізній романтик і один із зачи­нателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка «Квіти зла». Про­тиставлення дійсності й ідеалу як семан-тико-образна вісь збірки. Пошуки «сучас­ної краси», «видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми "поет і натовп» у поезії "Аль­батрос».
Філігранність поетичної техніки, формаль­на довершеність і сугестивність вірша "Ве­чорова гармонія".
Тлумачення предметних образів як "види­мих знаків" ідей, почуттів, душевних станів ("Відповідності").

Учень ( учениця):
Розповідає про голові віхи життєвого і творчого шляху письменника;
розповідає про модерністські зрушення у французькій поезії другої половини XIX ст.;
пояснює, що Бодлер був водночас і пізнім романтиком і одним із зачинателів символізму;
характеризує естетичні погляди Бодлера, втілені у збірці «Квіти зла»; висловлює судження про те, в чому полягає своєрідність вирішення проблеми "поет і натовп" у поезії «Альбатрос»; пояснює, в чому полягає філігранність поетичної техніки і формаль­на довершеність вірша "Вечорова гармонія", завдяки яким художнім засобам зреалізовано його "навіювальний" (сугестивний) вплив на читача/слухача;
наводить приклади втілення рис символізму в поезіях Бодлера; виразно читає і аналізує вірші Бодлера.
ТЛ Дає визначення понять «символ», «декаданс», «натуралізм», «імпресіонізм», «неоромантизм», «символізм».
4
Із поезії французького символізму Символізм як літературний напрям остан­ньої третини XIX - початку XX ст. Основ­ні естетичні принципи та поетичне нова­торство символістів.
Поль ВЕРЛЕН (1844-1896). "Забуті аріє­ти", "Так тихо серце плаче.».", "Поетич­не мистецтво".
Артюр РЕМБО (1854-1891). "Відчуття",
"П'яний корабель», «Голосівки".
Поняття про символ як основний засіб пое­тичного самовираження, його потрактуван­ня французькими символістами: спонтан­ність з'яви, непроясненість і багатознач­ність, "підказування" смислів і простір для відгадування. Сугестія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
Учень (учениця):
характеризує в найзагальніших рисах символізм як літературний напрям останньої третини XIX - початку XX ст.; визначає музичність як важливу ознаку віршів Вернена, засіб прямо­го вираження інтуїтивно-емоційного, несвідомого, настроєвого; тлумачить поняття сугестія (навіювання), визначає її як важливий художній засіб символістської поезії (поети-символісти прагнучи передати те, що не висловиш звичайним словом, навіювали не визначене, позбавлене чіткого сенсу й обрисів ("про неясне гово­рили неясно");
висловлює судження про причини зменшення питомої ваги інфор­маційно-розповідної функції поетичної мови у віршах символістів і активізації функції сугестивної;
наводить конкретні приклади використання символів у поезіях Верлена або Рембо (наприклад, п'яний корабель із однойменного вірша А.Рембо) як основного засобу поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність з'яви, непроясненість і багато­значність, "підказування" смислів і простір для відгадування; виразно читає і аналізує вірші Верлена й Рембо. ТЛ Дає визначення понять «символізм», «сугестія».
5
Еміль ЗОЛЯ (1840 -1902). «Кар'єра Ругонів».
Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя - французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів Золя "Ругон-Маккари" - "природнича й соціаль­на історія однієї родини в добу Другої ім­перії*". Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу, визначення в ньому її провідних тем і мотивів.
Учень (учениця):
розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху письменни­ка і місце в ньому роману «Кар'єра Ругонів»; пояснює, що Е.Золя є теоретиком французького натуралізму; знаходить конкретні ознаки натуралізму (поєднання наукових мето­дів і художніх засобів зображення) в романі: детальний опис похо­дження Ругонів і Маккарів, описи спадкових рис, які передаються від генерації до генерації тощо;
висловлює власне ставлення до героїв і проблем твору, спираю­чись на текст;
пояснює символіку червоного кольору (орденська стрічка - кров на підборах П'єра Ругона - вогник свічки у вікні помираючого збірника податків). ТЛ Дає визначення поняття «натуралізм».
5
Оскар УАЙЛЬД (1854-1900). «Портрет Доріана Грея».
Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд - письменник англійського ран­нього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю. «Портрет Доріана Грея» як осереддя твор­чості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси інтелек­туального роману.
Учень (учениця):
розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху письмен­ника і місце в ньому роману «Портрет Доріана Грея»; пояснює, чому англійця О.Уайльда називають письменником англій­ського раннього модернізму (передовсім, підкреслюючи естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю);
визначає роман "Портрет Доріана Грея" як осереддя творчості Уайльда: саме в цьому романі риси естетизму, поетизація краси як сенсу й основного завдання мистецтва втілилися найповніше; характеризує "Портрет Доріана Грея" як інтелектуальний роман і вказує на головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору: співвідношення краси й моралі, чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість;
ТЛ Дає визначення понять «естетизм», «інтелектуальна проза», «парадокс».



Комментариев нет:

Отправить комментарий